Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *

O mnie

Moje zdjęcie
Poland
Mamusia wspaniałej córci, wdowa po najukochańszym mężu, kobieta o bardzo wrażliwym sercu [co wcale nie jest zaletą ] :(

TRANSLATE



Archiwum bloga ▼

Najczęściej wyświetlane

piątek, 26 grudnia 2014

Kiedy babcią będę już ...

          Kiedy babcią będę już...
Dużo rzeczy w życiu nie opisałam,
Choć wiele różnych przygód miałam.
Może kiedyś - jak założę już starości kapcie,
Tak jak inne kochane babcie,
Opowiem dla wnuków swoje przygody,
Z piersi wyskoczy duch mój młody.
Lecz żadne przygody nie zastąpią tego,
Co w życiu jest szlachetnego.
Dzieci będą pytać i słuchać odpowiedzi,
A ja im powiem wszystko co w sercu siedzi.
Powiem: " Moje małe kochane dranie,
Bóg ma być na pierwszym planie!
Rodzinę szanujcie ponad wszystko inne,
Dla ludzi nie bądźcie oschłe i zimne.
W serduszku trzeba mieć miłość do świata,
Dziękujcie dla Boga za ziemskie lata.
Podbiec i pomóc trzeba, kiedy ktoś upadnie,
Ale pomóc też, kiedy żyć mu ciężko wypadnie.
Nie mówić innym nic obraźliwego,
Nie ranić przyjaciela swego.
Nie odwracać się kiedy ktoś się trudzi,
Zwracać uwagę, gdy złym czynem się brudzi.
Kochać zwierzęta bo Bóg je stworzył,
On dla pięknego świata wszelkich starań dołożył.
Gdy już będziecie mieć żonę czy męża,
Miłość niech każde zło zwycięża.
Nie wolno się dzieci kłócić,
Czasem lepiej jest złość w żart obrócić.
Szanujcie ludzi i otoczenie,
Nie traćcie wiary w Boga i Jego zbawienie.
A kiedy koleżanka przezwie czy ubliży,
W modlitwie poproście, niech się Bóg do niej zbliży.
I pamiętajcie,że choćby nie wiem co złego się działo,
To żadne dziecko tu na ziemi samo nie zostało.
Bo Tatuś Niebieski wszystkim pomaga,
Niech Waszym życiem kieruje rozwaga.
Trzeba być wsparciem dla drugiego,
Szanować trzeba bliźniego.
A kiedy życiowych porad znów posłuchać zechcecie,
To do babci znów przyjdziecie.
Ale jeśli mnie już na ziemi nie będzie,
To pamiętajcie, że mogę być wszędzie.
I serce mi pęknie jeśli źle będziecie żyć,
Jeśli z moich nauk będziecie drwić.
Ale już pewnie nudzi Was moja gadka,
Niech leci się bawić moja gromadka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Z przyjemnością zapoznam się z Twoją opinią na każdy temat, choć nie obiecuję Ci, że z nią się zgodzę :) Pozdrawiam